Polski English

/Budowa Stoczni NIGERDOCK w Lagos, NIGERIA/

Navimor wybudował Stocznię NIGERDOCK będącą najwiekszym tego typu obiektem w Afryce Zachodniej przeznaczonym do budowy i remontów konstrukcji off-shore oraz pełnomorskich jednostek pływających

 

 

 

Stocznia Nigerdock
Lagos ( Snake Island)
Dok pływający
   

 

Ceremonia otwarcia Stoczni Nigerdock

 

Nowe hale Nigerdock 
   
Roman Kinda podczas uroczystego otwarcia 
stoczni z udziałem Wiceprezydenta Admirała Akhibe.

 

Stocznia została przystosowana do potrzeb przemysłu wydobycia ropy naftowej, który dynamicznie rozwijał się w zachodniej Afryce. Przedsięwzięcie rozpoczęło się od wzmocnienia gruntu poprzez wbicie 3500 pali pozwalających unosić i przesuwać konstrukcje o wadze do 1600 ton. Na tak przygotowanym terenie wybudowano duże i wyposażone w najnowocześniejszy sprzęt hale do montażu konstrukcji dla przemysłu wydobywczego.

W halach  mogą być budowane konstrukcje o długości 140 metrów i szerokości 40 metrów, które następnie są przesuwane na nadbrzeże i wprowadzane do studwudziestometrowego doku pływającego wybudowanego w Gdańskiej Stoczni Remontowej w Polsce. Stocznia dzięki wyposażeniu jej w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne i zapewnieniu jej pracownikom bardzo wysokiego standardu pracy, wyraźnie różni się od podobnych przedsiębiorstw w krajach afrykańskich czy azjatyckich. NIGERDOCK zostaje uznany w 1998r. przez rząd Nigerii za najnowocześniejsze przedsięwzięcie techniczne w Kraju. Natomiast dla Polski był to jeden z najważniejszych projektów inwestycyjnych, w tym czasie w Afryce.

 

Wodowanie doku pływającego
zbudowanego dla Nigerii w GSR
Roman Kinda oraz
Piotr Soyka
z matką chrzestną doku

 

Doświadczenia zdobyte zarówno przy tym kontrakcie jak i wcześniejszych sprawiły, że obecnie Navimor International jest ekspertem w prowadzeniu działalności na rynku afrykańskim i znajduje się w wąskim gronie polskich przedsiębiorstw najlepiej przygotowanych do działalności w Afryce. Projekt NIGERDOCK był także początkiem bardzo owocnej współpracy pomiędzy Navimor Int. a GDAŃSKĄ STOCZNIĄ REMONTOWĄ.

 

 

 

Artykuł 'Roman Kinda the polish of
snake Island', THISDAY
Magazine, 17 październik 1998, Lagos

 

 

 

W zakres prac wykonywanych przez Navimor International wchodziły następujące elementy:

  1. Budowa i dostarczenia wielofunkcyjnego doku pływającego 1800/3000T, z dźwigiem 3/5t/23/14m, w pełni wyposażony do samodzielnego działania.
  2. Budowa, dostawa i montaż kompleksu warsztatów z krzyżownicą, pełnym wyposażeniem warsztatów niezbędnym do budowy statków i konstrukcji przybrzeżnych.
  3. Budowa przybrzeżnego obszaru konstrukcyjnego, z dostawą masztów oświetleniowych i specjalnie dostosowanego systemu, umożliwiającego ładunek ciężkich konstrukcji na pontony.
  4. Budowa nadbrzeża z 2 mobilnymi platformami dźwigowymi, wraz z pogłębieniem wzdłuż nabrzeża do wymaganej głębokości.
  5. Budowa pomostu cumowniczego i pomostu dokowego z dwoma liniami kolejowymi do warsztatu montażu statków.
  6. Budowa biura i budynku socjalnego, rozbudowa osiedla dla kadry zarządzającej i pracowników nowej stoczni.
  7. Położenie kompletnej instalacji elektrycznej z zespołami prądotwórczymi, pokrywającymi w pełni zapotrzebowanie stoczni na energię elektryczną.
  8. Budowa i dostarczenie suwnic, żurawi, mobilnych i gąsienicowych dźwigów.
  9. Budowa i dostarczenie specjalnie zaprojektowanych wagonów transportowych, umożliwiających szybki i bezproblemowy transport materiałów i sprzętu między zatoką i warsztatem.
  10. Skonstruowanie kompletnej sieci telekomunikacyjnej oraz dostawa urządzeń produkujących tlen.
Pływający dok:
  1. Wielofunkcyjny dok pływający został zbudowany w Polsce w jednostce specjalizującej się w konstrukcji pływających doków.
  2. Dok o udźwigu 3000/1800 ton jest wyposażony w najnowocześniejsze maszyny. Dok posiada swój własny system elektryczny, dzięki czemu jest w pełni niezależny od zasilania brzegowego.
  3. Całkowita długość doku wynosi 110 metrów, a szerokość 19 metrów. Pozwala to udźwignąć jednostki wszelkiego rodzaju ważące nawet 3000 ton, czyli jednostki o nośności do 6000 DWT.
Teren budowy konstrukcji offshore

Teren budowy konstrukcji offshore umożliwia budowę struktur platform wiertniczych, ważących do 4000 ton oraz samopływających zbiorników do przechowywania ropy naftowej. Teren jest wyposażony w mobilne dźwigi o udźwigu 60 ton oraz dźwigi gąsienicowe, będące w stanie podnosić wiekogabarytowe elementy konstrukcyjne.

13 tys. m2 terenu posiada dwie warstwy podłoża z  kruszywa łamanego, nakładane na mechanicznie ubitą warstwę bazową stabilizowaną geosiatką.  Przenoszenie wytworzonych konstrukcji na barki jest relizowane przez specjalnie zaprojektowany system szyn umożliwiający bezproblemowy załadunek konstrukcji ważących nawet 4.000 ton na barki pełnomorskie.

Nasze inwestycje

Klauzule informacyjne Rodo
Strony internetowe - odee.pl