Polski English

/Budowa Stoczni NIGERDOCK w Lagos, NIGERIA/

Budowa nowej stoczni na wyspie Snake Island w Lagos, w Nigerii, z pływającym dokiem, ogromnym przybrzeżnym placem konstrukcyjnym i kompleksem warsztatów.

Budowa Stoczni NIGERDOCK II na wyspie Snake Island w Lagos, Nigeria, była przeprowadzona przez Navimor International na podstawie porozumienia pomiędzy Ministerstwem Transportu w Nigerii i firmą Navimor International.

 

Zgodnie z umową, Navimor International wykonywał wszystkie prace związane z konstrukcją nowej stoczni Nigerdock II, począwszy od badań gruntowych, koncepcji technicznej procesu produkcyjnego, poprzez projekt i wykonanie wszystkich prac, aż do uruchomienia stoczni.

 

 

 

 

W zakres prac wykonywanych przez Navimor International wchodziły następujące elementy:

  1. Budowa i dostarczenia wielofunkcyjnego doku pływającego 1800/3000T, z dźwigiem 3/5t/23/14m, w pełni wyposażony do samodzielnego działania.
  2. Budowa, dostawa i montaż kompleksu warsztatów z krzyżownicą, pełnym wyposażeniem warsztatów niezbędnym do budowy statków i konstrukcji przybrzeżnych.
  3. Budowa przybrzeżnego obszaru konstrukcyjnego, z dostawą masztów oświetleniowych i specjalnie dostosowanego systemu, umożliwiającego ładunek ciężkich konstrukcji na pontony.
  4. Budowa nadbrzeża z 2 mobilnymi platformami dźwigowymi, wraz z pogłębieniem wzdłuż nabrzeża do wymaganej głębokości.
  5. Budowa pomostu cumowniczego i pomostu dokowego z dwoma liniami kolejowymi do warsztatu montażu statków.
  6. Budowa biura i budynku socjalnego, rozbudowa osiedla dla kadry zarządzającej i pracowników nowej stoczni.
  7. Położenie kompletnej instalacji elektrycznej z zespołami prądotwórczymi, pokrywającymi w pełni zapotrzebowanie stoczni na energię elektryczną.
  8. Budowa i dostarczenie suwnic, żurawi, mobilnych i gąsienicowych dźwigów.
  9. Budowa i dostarczenie specjalnie zaprojektowanych wagonów transportowych, umożliwiających szybki i bezproblemowy transport materiałów i sprzętu między zatoką i warsztatem.
  10. Skonstruowanie kompletnej sieci telekomunikacyjnej oraz dostawa urządzeń produkujących tlen.
Pływający dok:
  1. Wielofunkcyjny dok pływający został zbudowany w Polsce w jednostce specjalizującej się w konstrukcji pływających doków.
  2. Dok o udźwigu 3000/1800 ton jest wyposażony w najnowocześniejsze maszyny. Dok posiada swój własny system elektryczny, dzięki czemu jest w pełni niezależny od zasilania brzegowego.
  3. Całkowita długość doku wynosi 110 metrów, a szerokość 19 metrów. Pozwala to udźwignąć jednostki wszelkiego rodzaju ważące nawet 3000 ton, czyli jednostki o nośności do 6000 DWT.
Teren budowy konstrukcji offshore

Teren budowy konstrukcji offshore umożliwia budowę struktur platform wiertniczych, ważących do 4000 ton oraz samopływających zbiorników do przechowywania ropy naftowej. Teren jest wyposażony w mobilne dźwigi o udźwigu 60 ton oraz dźwigi gąsienicowe, będące w stanie podnosić wiekogabarytowe elementy konstrukcyjne.

13 tys. m2 terenu posiada dwie warstwy podłoża z  kruszywa łamanego, nakładane na mechanicznie ubitą warstwę bazową stabilizowaną geosiatką.  Przenoszenie wytworzonych konstrukcji na barki jest relizowane przez specjalnie zaprojektowany system szyn umożliwiający bezproblemowy załadunek konstrukcji ważących nawet 4.000 ton na barki pełnomorskie.

Nasze inwestycje

Klauzule informacyjne Rodo
Strony internetowe - odee.pl